Wednesday, October 20, 2010

andai dapat aku undurkan masa, andai bisa aku perbaiki semua masalah hidupku, agar hidup lebih bahagia hingga ke akhirnya

aku berlari..
mengharap langkah kaki ku gagah..
namun aku jatuh tersungkur tika aku belum sempat tiba.

aku berjalan..
meniti jalan yang penuh tanda tanya..
aku terus melangkah,
dengan harapan aku berjaya ke sana.

kini, langkah ku terhenti.
aku keliru, buntu & celaru.
di mana jalan itu?
dimana harapan & impian aku yang dulu?

mengapa masa membenarkan semua berubah?
mengapa aku masih disini mencari-cari jalan yang pasti..
aku hanya mahu harapan itu jadi nyata.
mungkin kah aku tinggalkan semua dan mulakan yang baru.

oh tuhan,bantulah aku.
berikan aku jalan yang terang.
aku insan yang lemah.
tabahkan si hati menghadapi ujian mu ya Allah.
berikan aku kewarasan dalam memilih.
agar itu jalan yang benar tanpa dusta dunia..

andai dapat ku undurkan masa..~

final xam 5 months to go.. end of posting xam 7 days to go.. Wish me All da best..~

i'm walking away, from the troubles in my life..
i'm walking away, to find a better day.
"walking away" by craig david.. lagu lama sgt tp aku suka lagu ni sejak aku dengar akak aku pasang 'kaset' (dulu tak da CD lg) dia suatu masa dahulu. Masa tu akak suka sangat  Craig David jadi dia suka pasang lagu ni. dan sewaktu muda2 dulu pun selalu ader masalah.ntah ape problems pun i tak tau.hehe~ so sebab memang suka lari dari masalah yang tak pernah selesai , jadi lagu ini sangat sesuai menjadi tatapan diriku~ -_-..

chaiyok2 jugak to alls yang dekat2 nak xam..'insyaAllah, one day ,we'll stand in the eyes of the world!!" ^_^ amin~

p/s: apa itu bahagia?? life is not a fairy tale.. tapi alangkah best nyer kalau life memang macam itu kan

No comments:

Related Posts with Thumbnails