Monday, November 15, 2010

Hari yang tak cukup baik.What a bad day~

al  kisah bermula dengan bangun lambat..isk~
baju untuk ke kelas belum iron.owh apakah? so memandangkan hari ini xada teaching kat ward so just fikir nak pakai baju yang dah iron je dalam almari tu.baju yang selalu pakai g jejalan tu. nak kata formal tak la sangat tapi aku tgk doctor lain pun pakai je. tak ada la semua org pakai kemeja and baju kurung je pun kan. ok..
so sebab dah lambat aku pun pakai je la..
sampai2 kat ward ikot round pagi macam biasa. hm..tiba2 ader number pejabat call handphone ku.. ingatkan org alarm rumah abah yang selalu inform aku bila alarm umah abah berbunyi.. aku pun xtau la ape significant di situ..
so.. aku angkat je.. nasib baik perasan. then rupanya org dari pejabat kementerian call.. dia bagitau sijil SPM yang kawan aku serahkan kat diorg dah tercicir .. teknikal error.. cis.. so aku kena hantar kan faks plak.. mana nak cari mesin faks.. wha~..xpe la.. so aku pun sabar lagi n ikot round macam biasa...ini kisah malang 1..


ok then ada plak class dermatology. oh aku sudah ngantuk sebelum class start pun.pastu rajin pulak g duduk seat depan sekali.haha.ingat teror la konon...haha.. sebenarnya lecturer tu yang suruh alih2 kerusi sampai row aku duduk tu jadi depan sekali.aiyak~.kalu tak jangan haraplah nak dok depan.kalau dah hafal kamus medical ke boleh jugak dok depan. dah katam medical oxford ke boleh jugak. lepas dia explain2 dia pun tnya la soalan. tiba2 semasa aku khusyuk..erk ..mengelamun.. tiba2 dia panggil namaku..'nadia'.owh my god... dalam hatiku .."ape2 soalan dia"..dia pun ulang balik soalan macam tahu2 je aku ngah cakap dalam hati.. pastu aku pun jawab ngan confident nyer ..sebab dia baru ajar tadi. dah disebabkan kengatukkan aku pun rasa betul dah aku jawab ni. sekali rupenye aku tersilap sebut term "macule" padahal aku sepatutnye sebut "papule"..macule tu untuk discolouration of skin.. papule tu kalau ader rise surface.. isk.. otak aku dok bayangkan papule tp mulut sebut macule.. How can??.. isk .... bila dia kata.. kan tadi sy baru bgtau.. aku pun baru tersedar.. aih~ tersasul la.. isk..-__-..kisah malang 2..

so.. pas class aku pun balik la ..jadi aku kena tunggu lift bersama-sama budak class yang tak mahu ke ward. ader kawan-kawan yang dah pergi ward jugak. so, nak dijadikan kisah malang ke-3.. aku pun sembang2 la ngan kwn2 ku. n rupanye aku sorg je melayu kat situ. xjadi masalah pun sbb kan semangat satu malaysia.. ceewah~ tapi.. malang datang bila dtg seseorng yang sudah aku tahu kegarangannye.. tapi sbb serius hari ni aku blur.. so aku pun masih tercegat disitu.. mula2 org itu xnampak aku lagi... then bila dia nampak..maka adalah modal dia untuk fire aku.. 'kenapa pakai seluar cmtu pergi ward.. "n kebetulan kasut aku ader stud.. ntah2 dia aim kasut aku skali.isk.. aku pakai kasut pun dah ckup baik tau dari org lain yang pakai selipar..isk.~ then.. aku senyap sambil telan air liur.. stare blankly at her.. kawan2 aku pun senyap je.. argh~ malu gile.. cis.. masalah dia sebab aku pakai seluar yang macam khaki warna brownish tapi ala-ala jeans.tapi bukan la jeans yang biru tu.. aku pun dulu tak tahu suar ni adik beradik jeans..wha.. benci.. bercerita tentang melayu tadi.. sebab dia expect semua org melayu pakai bju kurung.. selama ni aku pakai baju kurung hari-hari kot.. argh~hari ni je sbb lmbat td....sob..sob... then lift pun sampai.. kawan-kawan aku pun penuh2 naik lift.. aku xmau naik..haha..protes~so  tunggu lift lain.. nyampah.. hari2 aku pakai bju kurung dia xnampak pulak.. argh~ malang 3.. cdey~ xpela.. ini semua dugaan Allah.. moga aku lebih tabah.. sabar ye hati.. -__-..

kena nyanyi lagu 'BAD DAY" kuat2 aa pasni..

nasib baik pergi pejabat kolej tadi , akak tu baik n tolong aku faks  tanpa bayaran,, TQ!! satu perkara bertuah.. isk.. separa sedih... ^_^

No comments:

Related Posts with Thumbnails