Monday, July 12, 2010

Menara Tinjau a.k.a Look Out Point Ampang & My first impression


wow.. panjang tak tajuk post aku kali ni.. such a long title for a post huh??
well.. the 1st time i heard about this place is from my friends..kwn2aku mmg suka jejalan ke mana2 jua.. so sbb tu tahu temapat2 gini..
 from the picture they took there.. 
i was amaze sbb nampak sangat cantik menarik mmg da' bom la tempat ni dari picture yang diorg tangkap guna 'DSLR'..erk.. dah lama actually teringin sgt pergi tempat ni..
so.. semalam pun bermula la al kisah aku, kawan2 ku n Look Out Point Ampang tuh..

dari direction yang kawan aku bagi, boleh tahan susah jugak nak cari tempat dia.
near carefore ampang.. bila dah lalu depan carefore ampang tu, kena masuk satu simpang ke kiri before next traffic light. simpang ni dekat dengan kedai jual kereta @ besi2 kereta..pastu, straight jek & akan jumpa byk rumah2 kat situ. then perjalanan jadi mencabar sikit sbb susah nak xplain jalan untuk sampai kat tmpt bukit ni..so pandai2 la ye.. nway, lalu ikot AKLEH pun boleh.tapi belum xplore lagi direction kalau ikot AKLEH.
Fortunately, hari tuh rajin pulak nak g survey tempat tu dulu before malam sbb time malam je kedai2 makan kat look out point ni bukak..

Jalan nak naik atas bukit tu agak scary sbb berpusing2. So, ptg tu saja2 naik jugak kat menara tinjau nih.Saja nak survey harga and nk tgk restaurant ape yang ada kat sini. Tempat dia  agak cantik n tinggi jugak. Ada mcm2 restaurant kat sana. GasOline pun ada kat situ..mcm2 la ada. aku rasa sgt 'teruja'.. haha.Dalam banyak-banyak restaurant kat situ, aku terpesona ngan restaurant paling tinggi kat situ. Walaupun dalam hati nih rasa macam restaurant tu mesti mahal gila sbb dia paling tinggi. Siap ada xtra tangga lagi. Tapi mcm mana pun aku naik jugak kat atas tu sbb nak tengok2 walau kedai tu tak start bukak pun lagi utk hari tu. Org kata 'Dont Judge a book by its cover' kan. Reastaurant yang paling tinggi tu actually lagi murah harga makanan dia compare ngan restaurant kat bawah tadi. Kat dalam restaurant tu ader  lagi 2 tingkat.Kalau nak naik tingkat atas boleh, tapi harga makanan dia lebih mahal 2x ganda kot. Actually, tingkat bawah sekali restaurant tu pun not bad la. Pekerja restaurant tu cakap boleh reserved tempat dudok sbb takut ramai org dtg. Aku pun reserved la meja number 6 yang dekat ngan pemandangan KL n kena bayar deposit RM10. 

gelap nyer.. tapi nih la tingkat2 restaurant tu.STAR.. ^_^

Bila malam pulak menjelma, aku n kwn2 selamat la smpai ke restaurant itu..meh aku kenal kan restaurant itu. nama dia 'Panorama Restaurant'. walau gambar atas ni sgt la shacking nyer tp nak letak gak sbb ader nama restaurant ni. OK.. aku n lagi 3 kwn aku dtg on time, tepat kul 9 mlm. Lepas tunjuk resit deposit, kami pun dudok la kat meja 6 yang dah di reserved. Kami dudok, order makanan mcm biasa n tngkp gambar sementara order sampai. Tapi nasib tak menyebelahi kami.. hujan mula turun..wha... pastu kitorg buat tak tahu je sbb ingat nnt diorg nak ltk payung besar mcm biasa kat gerai2 tu. Tapi tak punnn... kitorg kena pindah ke dalam n dudok sebelah tangga. insan2 lain yang ader kat situ pun sama jugak. Kat situ tak der bumbung and tak der additional payung pun.. owh.. how can..tak pe2. kitorg cool lagi sbb excited ngan kecantikan panorama nyer ..haha..
 meja no.6


5minit berlalu, drinks kitorg pun sampai. wha.. aku order air teh mangga ais. Tapi bila minum rasa teh tawar air. so aku pun mintak la dia letakkan gula sbb tak mo la minum air tawar& pahit sbb teh mmg pahit kan. aku ckp la.."boleh tambah gula tak?' ,mamat tu pun angguk2 and amik gelas aku. then dia dtg n gelas aku tiba2 penuh mcm tak minum lagi. Cis. rupa2 nya dia tak paham aku ckp ape.. tak tambah pun gula. tmbah air.. barula kitorg perasan, pekerja dia tak paham bahasa melayu pun. tapi angguk2 wat pe. last2 kawan aku pun tak makan sbb salah order and dia tak tahu pun apa kwn aku sebut padahal order nasi kerabu jek.order dari menu plak tu. Nasib baik 'juice' dia yang kwn aku order sedap. Mee kungfu aku pun dah mcm mee sup. ape2 aje la.. so, kitorg pun mintak la bil sbb nak balik dah. .nasi kerabu yang dah cancel pun diorg tak cancel kan dari bil yang dia hantar kat meja. terpaksa betolkan balik. and yang paling tak boleh terima.. duit deposit aku tadi..RM10.. dia tak tolak pun or tak bagi balik pun deposit aku!!.n aku mmg terlupa nak mintak..sepatut nya dia tahu la kan... isk la.. dah balik rumah baru teringat.. wha..


so.. itu la cerita kitorg kat restaurant panorama..betol la .. dont judge a book by its cover. tempat dia sgt cantik. Harga reasonable sgt. tp tak service tak mantap. makanan pun aku categorykan sebagai tak best. 2 out of 5 buat masa ni... jadi next time kalau korg pergi mungkin dah improve kan. mana la tau kan.. so, kalau dah sedap kat situ, korng bgtau ye.. haha.. jgn lupa duit deposit!! ha.. parking.. kalau parking kat atas RM5.. kalau park kat bawah RM2..so kalau nak jimat parking la kat bawah n naik la tangga yang byk ala2 batu caves untuk sampai ke atas.huhu
pintu gerbang panorama restaurant yang cantik.. awesome!
jalan naik ke 'Panorama Restaurant'

so..its time to say bye-bye.. ^_^

ini haven restaurant. kwn ckp ok gak. harga up skit compare ngan panorama restaurant..

p/s: update: so aku try msg restaurant panorama ni.. dia ckp aku boleh dpt deposit aku balik next time.. haha.. ^_^ 
thanks.. nway.. aku harap restaurant panorama akan jadi lebih baik !! good luck.. ^_^







2 comments:

Miss Dels said...

nadic, ssh sket la nak bace if pkai font kaler pink sbb bckground awk kaler cmtu. if font kaler ijau mcm kat tepi2 ni ok sket. hehe..

NaDic said...

yeke..dia mmg warna tu.. sy tak tukar pun nt dia kuar jd pink.. ok la.. nnt sy try warna lain.. huhu

Related Posts with Thumbnails